söndag 8 februari 2009

min dröm

20 år är en lång tid. Ibland en hel livstid.
20 år är hela mitt liv en gång till. Jag vet att jag en dag kommer tycka att tiden gick så jäkla snabbt, men just nu är 20 år en evighet.

Jag säger som Bert: ”Jag vill ha ett långt och lyckligt liv – jag vill leva tills jag dör.”
Jag vill inte bara vara vid liv. Jag vill njuta, skratta, gråta, älska. Jag vill känna. Jag vill inte ta något för givet, jag vill uppskatta alla de små saker som jag vet är de viktigaste.
Jag har ingen storslagen dröm om en lyckad karriär eller rikedom. Naturligtvis skulle dessa saker inte skada, men det är inte dem jag tänker på när jag drömmer om mitt liv om 20 år.
Jag vill leva med människor som jag älskar och som älskar mig. Jag vill vara ödmjuk och förstående. Jag vill att människor omkring mig ska känna att jag är en person som bryr mig. Någon som lyssnar.
Jag vill göra skillnad för någon. Jag vill få någon annan att känna sig bekräftad och uppskattad. Jag vill få andra att känna sig viktiga.

Det här är min dröm och förhoppningvis min framtid

2 kommentarer:

  1. För mig känns det som du fångar in det viktigaste, enklaste och svåraste i livet i din önskan. Vackert och insiktsfullt!

    SvaraRadera
  2. Om du verkligen bara är 20 är det en väldigt mogen dröm. Det är en mogen dröm i vilket fall som helst!

    SvaraRadera